گروه حوادث: مرد جوان وقتی فهمید که زن مورد علاقه‌اش به مرد دیگری علاقه دارد نقشه انتقام‌جویی کشید.

او بعد از قتل زن جوان، سناریویی وحشتناک طرح کرد و با همدستی دوستانش رقیب عشقی خود را نیز به قتل رساند.28بهمن‌ماه سال گذشته زمانی که لودرها در یکی از شهرک‌های تازه ساخت در شهرستان زاهدان در حال خاکبرداری بودند، اتفاق عجیبی افتاد.

یکی از لودرها هنگام کنار زدن خاک‌ها جسد زنی را از دل خاک بیرون کشید که به‌نظر می‌رسید چندین روز از مرگش گذشته است. با گزارش ماجرا به پلیس، کارآگاهان اداره آگاهی همراه تیم تشخیص هویت و بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که جسد متعلق به زنی جوان است که حدود یک‌ماه از مرگش می‌گذرد. در محل حادثه مدرک شناسایی یا سرنخی که بتواند پلیس را در شناسایی هویت این زن یاری دهد به‌دست نیامد و با دستور بازپرس جنایی، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات برای شناسایی هویت و علت مرگ او شروع شد.

حادثه مشابه

دو روز از این ماجرا گذشته و هنوز سرنخی از هویت قربانی به‌دست نیامده بود که اتفاق مشابهی رخ داد. این بار هم لودرها در همان شهرک و در هنگام خاکبرداری جسد مردی را از زیر خاک‌ها بیرون کشیدند که به‌نظر می‌رسید به تازگی به قتل رسیده است. وقتی مأموران در محل حاضر شدند، دریافتند که مرد جوان با ضربات چاقو به قتل رسیده است اما سرنخی از هویت وی به‌دست نیامد. جسد این مرد نیز به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان که با معمایی پیچیده روبه‌رو بودند، تلاش برای کشف راز این دو جنایت را ادامه دادند؛ جنایاتی که احتمال می‌رفت با هم مرتبط باشند و از سوی یک فرد یا گروه صورت گرفته باشد.

زن و مرد گمشده

روزها از پیدا شدن این اجساد می‌گذشت و هنوز هویت آنها شناسایی نشده بود. در این مدت مأموران پرونده تمامی افرادی را که طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر ناپدید شده بودند مورد مطالعه قرار دادند اما مشخصات هیچ یک از ناپدید‌شدگان با مشخصات زن و مرد جوان مطابقت نداشت. سرانجام بعد از گذشت یک‌ماه خانواده زن جوانی نزد مأموران پلیس رفتند و از گم شدن دخترشان خبر دادند. آنها گفتند: دخترمان سهیلا از وقتی از همسرش جدا شده بود به تنهایی در آپارتمانی در شهر زندگی می‌کرد و گاهی وقت‌ها به ما سر می‌زد. چند روز پیش وقتی دیدیم چند هفته گذشته و از او خبری نشده نگرانش شدیم و به در خانه‌اش رفتیم اما کسی در خانه نبود. حتی موبایلش هم خاموش بود و در این مدت هر چه گشتیم ردی از وی به‌دست نیاوردیم برای همین ماجرا را به پلیس خبر دادیم.

خانواده سهیلا به پزشکی قانونی منتقل شدند و با مشاهده جسد زنی که در خاکبرداری پیدا شده بود، از روی لباس‌ها و مشخصات ظاهری‌اش او را شناسایی کردند. هنوز چند روز از شناسایی شدن هویت نخستین قربانی نگذشته بود که خانواده دیگری با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن پسرشان به نام محمود خبر دادند. آنها گفتند که محمود یک‌ماه است که ناپدید شده و چون احتمال می‌دادند وی برای کار به شهرهای اطراف رفته، نگرانش نشده بودند اما وقتی دیدند از او خبری نیست و تلفن همراهش نیز خاموش است تصمیم گرفتند ماجرا را به پلیس خبر دهند. خانواده محمود نیز با حضور در پزشکی قانونی جسد مردی را که زیر خاک‌ها پیدا شده بود، به‌رغم وجودآثار سوختگی روی صورتش شناسایی کردند و مدعی شدند قربانی پسر گمشده آنهاست.

نقشه‌ای برای جنایت

کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان که هویت هر دو قربانی را شناسایی کرده بودند در ادامه متوجه شدند که سهیلا با مرد جوانی به نام سیامک آشنا بوده و این مرد آخرین کسی بوده که با وی دیده شده است. سیامک از سوی پلیس دستگیر شد و گرچه در بازجویی‌های اولیه مدعی بود که سهیلا را نمی‌شناسد اما با روشدن مدارک و شواهدی که از آشنایی آنها حکایت داشت، لب به اعتراف گشود و به جنایتی هولناک اعتراف کرد.

وی گفت: مدتی بود که با سهیلا آشنا شده بودم و می‌خواستم با وی ازدواج کنم. من به او علاقه داشتم اما وقتی فهمیدم وی با مرد دیگری به نام محمود در ارتباط است و قصد ازدواج با او را دارد به‌شدت عصبانی شدم برای همین نقشه قتل سهیلا و آن مرد را کشیدم.

وی ادامه داد: یک روز به بهانه‌ای سهیلا را به خانه‌ام کشاندم و در آنجا وی را خفه کردم. سپس دور جسد پلاستیک و ملحفه پیچیدم و با همدستی دو نفر از دوستانم جسد وی را به شهرکی که در حال ساخت بود بردیم و در آنجا دفن کردیم. یک‌ماه بعد از این جنایت نقشه قتل محمود را کشیدم. به سراغ یکی از دوستانم رفتم و به دروغ مدعی شدم که محمود برای خواهر وی و دختر مورد علاقه من مزاحمت ایجاد کرده و باید او را به قتل برسانیم. دوستم فریب حرف‌هایم را خورد و با همدستی دوست دیگرمان، محمود را به بهانه‌ای به شهرک در حال ساخت کشاندیم و در آنجا با ضربات چاقو او را به قتل رساندیم. سپس صورتش را با اسید سوزاندیم و وی را نیز همانجا دفن کردیم.

سرهنگ عطار، رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، دو همدست او نیز دستگیر شدند و به شرکت در جنایات اعتراف کردند. وی با اشاره به اینکه اگر خانواده قربانیان زودتر ماجرای ناپدید شدن آنها را گزارش کرده بودند، این پرونده هم زودتر به نتیجه می‌رسید، افزود: برای هرسه متهم قرار بازداشت صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 209924
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز